We hebben zin om te zwemmen en snorkelen maar hier is het water niet helder genoeg om iets te kunnen zien. Met de wind mee zeilen we tot de inham van Argostoli en dan ineens houdt het op en draait het beetje wind alle kanten op. We gaan weer nergens heen, maar er zijn golven dus ergens waait het wel. Toch maar even op de motor door dit onmogelijke stuk water en dan staat er ineens westenwind. Vinden we ook goed.


We ronden de kaap ten zuiden van Spartia, dan zijn we uit de golven, maar de wind vlaagt hard over de heuvels heen. In deze baai heb je rotsen, zeegras en zand op de bodem, en dat kun je best goed zien vanaf de boot. We zoeken een mooi plekje met zand uit, maar dat blijkt een rots met een dun laagje zand en het anker doet niks. De volgende poging is beter en we liggen als een huis.

Even onder water checken bij het anker en die is bijna niet meer te zien. Daar hebben we vertrouwen in! Dan snorkelen we verder naar de stenen, daar zijn hele scholen vissen en visjes. Ook eetbaar formaat. Dan zien we op hetzelfde moment een schildpad voorbij zwemmen en rustig grazen tussen de rotsen. Jammer dat we geen camera bij ons hadden, zo mooi hoe zo’n schildpad zweeft onder water.
