Rond 8 uur komt de levering van de diesel al. We moeten vroeg op! Tegenover onze boot is net een visser binnen gekomen, we vragen via Mateo een visje voor Suzy. Gewoon eentje die anders toch overboord moet. We krijgen 3 mooie visjes, Suzy heeft 3 dagen feest hiermee!


Monemvasia is een heel oud vestingsstadje dat vroeger heel wat belegeringen heeft weerstaan. Vanuit het vasteland is nauwelijks te zien dat er een stad op de rots staat en er is ook maar 1 weg er naar toe.


Het stadje heeft een beneden- en een bovendeel. Het benedendeel is nog redelijk intact en bestaat uit kronkelende steegjes met allemaal traditionele huizen. Prachtig authentiek en heel toeristisch, ook al is het nu nog rustig in het voorseizoen.







Vanuit de benedenstad lopen we omhoog naar de Agia Sophia kathedraal boven op de berg. Het is een hele klim op de gladde keien en trappen naar boven, maar dan heb je ook wat te zien!





Bij de kathedraal zien we geitenpaadjes verder de berg op lopen, die volgen we om bij het hoogste punt uit te komen.





Hier was vroeger de bovenstad waar de elite woonde. Nu zijn het alleen paadjes tussen de ruïnes en bloemen door. Erg indrukwekkend wat ze vroeger op deze rots gebouwd hebben.


