Monemvasia

Rond 11 uur krijgen we wat wind en gaan we door naar de volgende plek. Een volgende keer gaan we tijd nemen om wat meer rond te kijken, want het is hier prachtig.

De hele tocht gaat de wind aan en uit. Soms lijkt het alsof de sleutel van onze motor ook de wind aan en uit zet. Zodra we de motor starten gaat het waaien en zeilen we 10 minuten lekker, dan zetten we de motor uit en stopt ook de wind en dobberen we een stukje door. Dan de motor weer aan en zo door… We zijn waarschijnlijk te dicht bij de kust om een constante wind over de heuvels te hebben. Het is wel heel mooi zo dicht bij de kust.

Einde van de middag zijn we bij Monemvasia en gaan daar de gratis haven in. Het aanleggen met een ineens flinke aflandige wind (motor staat aan, dus er is wind…) gaat wat moeizaam, maar met behulp van wat vriendelijke mensen op de kant liggen we perfect geparkeerd.

In Monemvasia regelt Mateo de ligplekken en na wat app-verkeer weten we dat we kunnen blijven liggen. Even later komt ie langs, of we nog water of diesel nodig hebben. Diesel kunnen we wel gebruiken na dat vele motoren, dus regelt hij een dieseltruck voor ons en een aantal andere boten in de haven. Hij heeft ook een restaurant, daar gaan we die avond eten, zoals veel andere zeezwervers in de haven. Perfect geregeld zo!